امور مالی
شرح وظایف مدیر امور مالی 1-مشارکت در برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات وسیاستهای اعتباری 2-تامین مالی و اعمال مدیریت بر وجوه نقـد 3-نگهداری سوابق و مدارک مالی و کنترل فعالیتهای مالی 4- اعمال مدیریت در پرداخت حقوق و دستمزد , امور مالیاتی موجودیها 5-برنامه ریزی و سازماندهی بمنظور انجام وظایف مختلف امور مالی 6-تهیه و تنظیم خط مشی ها , دستورالعملها , روشها و رویه های مالی و تهیه و طراحی فرم های مورد نیاز، بمنظور ایجاد هماهنگی در انجام امورمالی واحدهای مختلف 7-تصمیم گیری واعلام نظر نهایی در موارد پیدایش اختلاف نظر بین واحدهای تابعه 8-اعمال نظارت و کنترل بمنظور حسن اجرای قوانین مالی در واحد های مختلف 9-برنامه ریزی وکنترل اقلام بمنظور اداره دارائیها و تامین اعتبار مورد نیاز بر اساس بودجه سالانه 10-ارزیابی عملکرد واحد ها با توجه به بررسیها و نتایج گزارشهای مالی و ارائه برای مقام مافوق 11-برنامه ریزی بمنظور حسابرسی ضمنی و پایان سال واحد بر اساس صلاحدید مقام مافوق 12-عضویت و شرکت در جلسات به تشخیص مـدیریت سازمان 13-برنامه ریزی واجرای طرح های مصوب مزایای کارکنان و نظارت بر حسن اجرای نظام های پرداخت پرسنلی، بمنظور ایجاد انگیزش در کارکنان 14-تشخیص وتامین نیازهای آموزشی و تخصصی کارکنان تحت مـدیریتی 15-پیگیری تسویه حساب با بدهکاران 16-پیگیری ضمانتنامه ها و اسناد تضمینی 17-همکاری در عملیات بستن حسابهای پایان دوره مالی 18-کنترل و نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف پرسنل حسابداری 19-کنترل صحت مدارک ضمیمه اسنادحسابداری 20-کنترل محاسبات دریافت ها و پرداخت ها 21-صحت سرفصل (کد ) آرتیکل های اسناد حسابداری صادره 22- کنترل گردش و مانده حسابها 23-ارائه گزارش واعلام بموقع هرگونه محدودیت در انجام امور محوله و یا هرگونه نقطه ضعف در روشهای اجرائی ، بهمراه پیشنهادات اصلاحی ، به مدیر مالی
شرح وظایف حسابداری دریافت و پرداخت 1-تهیه گزارش و اظهارنامه مالیات در مهلت های قانونی تعیین شده و پیگیری جهت تحویل موارد به مراجع مربوطه 2-ارائه گزارشات مالی مورد نیاز به مسئولین مافوق 3-تهیه گـزارشات تفکیکی و آماری مورد نیاز بصورت مستمر و موردی ، جهت ارائه به مدیریت 4-محاسبه وتعدیل ذخیره های موردنیاز درپایان دوره مالی ، نظیربازخـرید سنـوات خدمت کارکنان ، بازخرید مرخصی ، هزینه های تحقق نیافته و... . 5-صدور اسناد جاری حسابداری حقوق و دستمزد 6-صدور اسناد اصلاحی حقوق و دستمزد 7-دریافت و بررسی اسناد ارسالی از سایر سیستم ها به حسابداری 8-تهیه لیست حقوق ماهانه 9-نگهداری و راهبری سیستم حقوق و دستمزد 10-نگهداری ، راهبری ، وتهیه گزارش از سیستم پرسنلی 11-تهیه لیست های ماهانه بیمه ها و اظهارنامه مالیاتی حقوق و دستمزد 12-صدورکـلیه اسناد حسابداری حقـوق ودستمزد ، اسناد اصلاحی ، و اعلام نواقص موجود درمستندات ارسالی ، به واحدها یااشخاص ارجاع دهـنده 13-نگهداری وکاربری سیستم نرم افزاری مالی و تهیه نسخه پشتیبانی بصورت هفتگی از اطلاعات موجود و نگهداری آنها در محل امن پس از اطمینان از صحت اطلاعات کپی برداری شده 14-تهیه پرینت اسناد و الصاق مدارک جهت ارائه سند به رئیس حسابداری در فاصله زمانی تعیین شده 15-نگهداری وراهبـری سیستم های مکانیزه حقوق و دستمزد وثبت ماهانه اطلاعات لازم در آن و کاربری سایر سیستمهای نرم افزاری مـوجود 16-محاسبه وصدور اسناد پرداخت و کـنترل حسابهای مربوط به پرسنل از قبیل حق ماموریت ، حقوق معـوقه ،حق الزحمه ، تسویه حساب با کارکنان و... وتهیه سوابق جهت ارائه به بایگانی مالی 17-تهیه و کنترل لـیستهای مربوط به حقـوق و دستمزد ماهانه ، اظهارنامه ماهانه مالیاتی و لیست بیمه وتهیه فـیش پرداخت حقـوق کارکنان 18-ثبت بموقع اسناد قطعی شده حسابداری یاخلاصه اسناد حسابداری تهیه شده از سیستم کامپیوتری 19- تهیه لیست حق التدریس در هر ترم 20- نگهداری اسناد مالی مربوطه در بایگانی مالی
|